Winkelwagen
U heeft geen artikelen in uw winkelwagen
Als jonge jongen bracht Dino Caracciolo de zaterdagen door in de kapperszaak van zijn vader, Mike en Armando, die in 1965 zijn deuren opende. Dino veegde knipsels op en haalde koffie voor klanten, allemaal in de hoop wat kleingeld te verdienen voor een rondje flipperen in de poolzaal naast de deur. Het duurde tot 1986 voordat de 18-jarige Dino zou afstuderen aan de kappersschool in Toronto en trots zou toetreden tot het familiebedrijf.
Na jaren achter de stoel te hebben gewerkt als barbier, begon Dino plotseling een aantal slechte reacties te zien op de verzorgingsproducten die hij dagelijks gebruikte. Gebruikelijke producten zoals shampoo, stylingcrèmes, haartonics en scheercrèmes.
Hij merkte iets op in deze producten: hun ingrediënten. Ze hadden allemaal een hoog alcoholgehalte, evenals kunstmatige kleurstoffen, parabenen en sulfaten, waarvan de laatste een slechte reputatie heeft voor het irriteren van de gevoelige huid.
Dino heeft zelf een gevoelige huid, vandaar zijn negatieve reactie op de producten die hij zou gebruiken. De man realiseerde zich dat er behoefte was aan een gezonder alternatief, rolde zijn mouwen op en ging aan het werk, om uiteindelijk zijn eigen scheercrèmes te maken met eersteklas ingrediënten die hij zelf had ingekocht. Voordat hij het wist, had Dino een ambachtelijk merk van verzorgingsproducten gecreëerd voor veeleisende klanten en barbers die wisten weg te blijven van de goedkope spullen. En na jarenlang te hebben gezocht naar de beste ingrediënten, ze te testen en het ene product na het andere te produceren in enkele van de beste cosmetische laboratoria die er zijn, zo werd Crown Shaving Co. geboren.